SPØRSMÅL & SVAR
1. Interessemelding
Via hjemmesiden kan du melde deg som interessert eller registrere deg og få innloggingsinformasjon til hjemmesiden. Der får du tilgang til mer informasjon om mange av våre oppdrag. Når vi har mottatt interessemeldingen eller registreringen din, blir du kontaktet av en bemanningsansvarlig.
2. Ønsker
Du forteller mer om hva du har gjort tidligere og hva du er interessert i å gjøre fremover. Bemanningsansvarlig stiller spørsmål om dine forutsetninger og du forteller hvor, når og hvordan du vil jobbe. Vi tilbyr våre konsulenter oppdrag av alle typer i både Norge og Sverige, og du kan selv velge hvor mye og lenge du vil jobbe.
3. CV og referanser
Etter første kontakt sender du inn CV-en din og andre relevante dokumenter, som legitimasjon og vitnemål/utdanningsdokumentasjon. Vi tar deretter kontakt med referansene dine og gjennomfører rutinekontroller hos Helsedirektoratet.
4. Matching
Du får forslag til relevante oppdrag med utgangspunkt i dine ønsker, forutsetninger og erfaring. Sammen med saksbehandleren diskuterer vi lønn, vilkår og andre relevante detaljer for de respektive oppdragene.
5. Presentasjon og reservasjon
Når vi er enige om forutsetningene, presenteres du som kandidat for oppdragsgiveren. Om oppdragsgiveren er interessert, tildeles du oppdraget og får en bekreftelse med all informasjon om oppdraget og avtalte vilkår.
6. Oppdraget
Ved behov får du opplæring på arbeidsplassen der du sammen med en ansvarlig fra institusjonen går gjennom arbeidsrutiner, lokaler, journalsystem osv. Deretter begynner du å jobbe på din nye arbeidsplass, og vi er tilgjengelige for å hjelpe til under hele oppdraget.
Det er viktig at du kontakter både institusjonen og din kontaktperson hos LegeLeasing så fort du vet at du ikke vil kunne komme på jobb. Hvis du blir syk utenfor kontortiden, ringer du vårt vaktnummer: +46 8 120 666 00.
Fakturaen sender du sammen med ifylt timeliste:
LegeLeasing
c/o LäkarLeasing Sverige AB
Sankt Göransgatan 57, 6 tr
112 38 Stockholm
Det er veldig viktig at hele fakturaadressen fremgår på både konvolutten og på selve fakturaen.
Sender du fakturaen via e-post?
Om du sender dine fakturaer via e-post, skal disse sendes til følgen: ekonomi@lakarleasing.se
Du logger inn på dine sider via www.legeleasing.no og trykker på kategorien ”Mine oppdrag”. Der velger du alternativet ”Tidsrapportere” for den aktuelle oppdragsuken. (Se eksempel).
Enkelte oppdragsgivere har egne tidsrapporter som også må fylles ut. Ta kontakt med saksbehandleren din for å få mer informasjon.
Når du skal fylle ut skjemaet, trekker du først fra eventuelle pauser i arbeidstiden, og fyller deretter ut antall timer og minutter da du jobbet aktivt i feltet som representerer tidsperioden hvor arbeidet ble utført (07-17, 17-21, 21-24 eller 24-07). Deretter fyller du ut hvor lang pause du har tatt i feltet for pause. (Se eksempel nedenfor)
Eksempel 1:
Du har jobbet 07.30-16.30 med 1 times lunsjpause.
Eksempel 2:
Du har jobbet 14.00-22.00 med 45 min pause.
Eksempel 3:
Du har jobbet 22.00-08.00 med bare matpause.
Hvis du har hatt vakt, fyller du ut den passive tiden i feltet som representerer stedet der du har vært i beredskap (på eller utenfor arbeidsplassen). Deretter fyller du ut tiden du har jobbet aktivt i feltet som representerer tidsperioden da arbeidet ble utført. Spesifiser gjerne tid i beredskap og tid med aktiv tjeneste i kommentarfeltet. (Se eksempelet nedenfor). Når du har fylt ut arbeidstimene for hele uken, sender du inn ved å trykke på ”Send for godkjenning”.
Eksempel 4:
Du har vært på vakt mellom 21.00-07.00. Du hadde beredskapstjeneste på arbeidsplassen mellom 21.00-23.00, 00.30-04.00 og 06.00-07.00, og arbeidet aktivt mellom 23.00-00.30 og 04.00-06.00.
Du logger inn på dine sider via www.legeleasing.no og trykker på kategorien ”Mine oppdrag”. Der velger du alternativet ”Tidsrapportere” for den aktuelle oppdragsuken. (Se eksempel).
Enkelte oppdragsgivere har egne tidsrapporter som også må fylles ut. Ta kontakt med saksbehandleren din for å få mer informasjon.
Når du skal fylle ut skjemaet, trekker du først fra eventuelle pauser fra arbeidstiden og fyller deretter ut antall timer og minutter du har arbeidet aktiv i feltet som representerer tidsperioden da arbeidet ble utført (06-19, 19-22 eller 22-06). Deretter fyller du ut hvor lang pause du tok i feltet for pause. (Se eksempelet nedenfor). Når du har fylt ut arbeidstimene for hele uken, sender du inn ved å trykke på ”Send for godkjenning”.
Eksempel 1:
Du har jobbet 08.00-17.30 med 45 min lunsjpause.
Eksempel 2:
Du har jobbet 12.00-21.30 med 30 min pause.
Eksempel 3:
Du har jobbet 21.00-07.00 med bare matpause.
Når du går inn på tidsrapportering for den aktuelle oppdragsuken, vil du se et skjema for reiseregning øverst på siden. Det bruker du hvis du har krav på kilometergodtgjørelse. Fyll ut som i eksempelet nedenfor.
Du finner kontaktopplysninger til vår økonomiavdeling under Kontakt